O masaaakra
Aleeee lista
Mishi, będę przez tydzień przeglądać na lubimyczytac.pl co jest co
No jakże tu może nie być mojej absolutnie ukochanej ksiązki?
To ja stworzę swoję, krótszą tych, które już przeczytałam i ktore polecam, bo byly to ksiązki, ktore zrobiły na mnie największe wrażenie.
1. Wiesław Myśliwski - Widnokrąg
2. Edward Redliński - Konopielka (piałam ze śmiechu, jeszcze lepsze niż film, jeśli ktoś oglądał
)
3. Jerome Sallinger - Buszujący w zbożu
4. Allan Silitoe - Samotność długodystansowca (ma moze maks 100 stron, ale jest genialne!)
5. Maurice Maeterlinck - Ślepcy - dramat, raptem jakieś 50-60 stron, do przeczytania w godzinkę, mnie zwaliło z nóg, ale trzeba lubieć takie symbolistyczne klimaty.
6. Goerge Bernard Shaw - Pigmallion - również dramat, ale baaardzo dobry.
7. Henryk Ibsen - Dom lalki (Nora) - jak wyżej
8. Friedrich Durrenmatt - Wizyta starszej pani (znowu dramat)
9. Orson Scott Card - Gra Endera ( to nie jest tylko SF!)
10. Michaił Bułhakov - Mistrz i Małgorzata
11. William Golding - Władca Much
12. Frank Herbert - Diuna
13. Joanne K. Rowlling - cykl o Harrym Potterze
14. Andrzej Sapkowski -cykl o Wiedźminie
15. Heinrich Boll - Bilard o w pół do dziesiątej (bardzo specyficzne, o historii II wojny widziane oczami autora Niemca - chrześcijanina)
16. Dorota Terakowsa - Córka czarownic
17. Aleksander Minkowski - Krzysztof
18. C.S. Lewis - Lew, czarownica i stara szafa
19. J.R.R Tolkien - Władca Pierścieni
20. Margaret Atwood - Opowieść podręcznej
21. Dymitri Glukhovsky - Metro 2033 (nie wszystkim się spodoba)
22. John Stainback - Myszy i ludzie (trudne i przygnębiające, ale warto przeczytać)
23. Carlos Ruiz Zafon - Cień wiatru
24. Cormac McArthy - Droga
25. Andrzej Szczypiorski - Msza za miasto Arras
26. Jerzy Andrzejewski - Ciemności kryją ziemię
27. Phillip Pullman - Trylogia Mroczne Materie (Zorza polarna, Zaczarowany Nóż, Bursztynowa luneta)
28. Victor Hugo - Katedra Marii Panny w Paryżu
29. Olieg Divov - Wybrakówka
30. Astrid Lindgren - Bracia Lwie Serce.